1. Fii tu insuti si incearca sa vezi in ce masura si celalalt e natural si se simte bine in compania ta.
2. Asculta si intreaba: invata sa intrebi si sa asculti in asa fel incat clientul sa-si dea seama ce nevoi are, si sa fie confortabil sa-ti povesteasca.
3. Fii concentrat pe cealalta persoana. Uita-te pe tine cand vorbesti cu celalalt si ai sa descoperi lucruri care-ti sunt inaccesibile acum pentru ca nu te gandesti decat la target, la ce sa spui imediat dupa ce se opreste, la urmatorul client, etc
4. Fii vulnerabil. Fii gata sa vorbesti si despre dezavantaje, un partener de discutie inteligent stie ca acestea exista.
5. Pastreaza atmosfera relaxata la inceput, in timpul si la finalul discutiei. Nu te contrazice! Prezinta dovezi care sa-ti sustina afirmatiile.
6. Daca totul merge uns, nu-ti fie teama sa incerci sa inchizi vanzarea. Daca nu, bucura-te ca ai vorbit cu clientul si pastreaza legatura cu el pentru o oportunitate viitoare sau pentru recomandari.
7. Nu te opri! Acum ca ai vazut ca e usor, mergi mai departe catre urmatoarea oportunitate!
Maria Paun, HR Consultant, Otto Broker