Sistemul Bonus-Malus a fost introdus ca o masura de responsabilizare a posesorilor de vehicule si urmareste rasplatirea celor prudenti in trafic si penalizarea celor care produc accidente, astfel cei prudenti nu vor plati o prima de asigurare identica cu a celor care produc accidente. Sistemul Bonus-Malus se foloseste de o serie de praguri de reduceri si penalizari numite clase B/M iar cea mai noua versiune este formata din categoria de baza B0, 8 clase de bonus si 8 clase de malus.
Reducerea maxima de care beneficiaza un asigurat este de 50%, in timp ce penalizarea maxima care poate fi aplicata este de 180%. Clasa B0 fiind atribuita unui asigurat nou, fara istoric de daune. Acesta va putea ajunge in clasa maxima de bonus B8, dupa 8 ani, in care sa nu inregistreze nicio dauna.
Mai jos ti-am pregatit cateva puncte importante despre sistemul Bonus-Malus pe care trebuie sa le cunosti:
- Clasa B/M este stabilita automat de catre softul de emitere al societatilor de asigurare iar agentul care intermediaza nu poate interveni manual ori in mod direct asupra acesteia.
- Clasa de Bonus-Malus se pastreaza pe intreg anul calendaristic in care se incheie contractul RCA indiferent de perioada asigurata. Astfel, asigurarile RCA incheiate pe orice perioada de valabilitate se introduc in baza de date CEDAM si vor mari istoricul acumulat. Deci 12 asigurari RCA cu valabilitate de cate o luna au aceeasi influenta asupra istoricului din CEDAM ca si o asigurare RCA cu valabilitate de 12 luni.
- Daca in perioada de referinta sunt inregistrate daune platite, adica anul calendaristic anterior datei de intrare in valabilitate a contractului RCA, asiguratii sunt penalizati prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare prin penalizarea cu doua clase pentru fiecare eveniment pentru care s-a platit o despagubire.
- Daca detii mai multe autoturisme, ai aceeasi clasa de B/M pentru toate masinile. Astfel, daca produci accidente cu una dintre masini, ti se va scumpi RCA-ul pentru ambele autoturisme. Bineinteles, daca mergi prudent si nu generezi daune, vei beneficia de reduceri la toate asigurarile RCA.
- Daca ai o clasa B/M negativa, nu poti scapa de acest istoric prin vanzara masinii tale, deoarece istoricul este inregistrat pentru tine, ca proprietar de vehicul. Acest sistem fiind introdus pentru responsabilizarea soferilor. De asemenea, daca ai o clasa B/M pozitiva si iti cumperi o masina noua, in baza adeverintei de istoric de dauna de la asiguratorul masinii vechi, poti solicita pastrarea istoricului si sa pornesti cu asigurarea RCA pentru noua masina de la clasa B/M de care ai beneficiat anterior, ceea ce poate insemna o reducere de pana la 50%.
- Daca masina ta a fost implicata intr-un accident fiind condusa de o alta persoana, coeficientul tau B/M va fi afectat. Singura situatie in care malus-ul nu se aplica este atunci cand masina a fost folosita fara acordul tau, si ai sesizat furtul, in scris, la politie.
- In cazul accidentelor unde s-a constatat culpa comuna, ambii proprietari de vehicule vor fi penalizati prin majorarea primei RCA in anul urmator platii daunei.
- Daca ai o intrerupere de RCA risti sa ti se reseteze clasa de B/M si sa pornesti de la B0. Astfel daca ultima asigurare RCA a vehicului a expirat anul anterior si nu exista continuitate, societatile de asigurare stabilesc noua clasa B/M ca fiind B0, deci nu vei beneficia de reducere la prima de asigurare RCA. Indiferent de perioada de intrerupere, la Otto Broker te putem ajuta sa iti recuperezi clasa de bonus.
La Otto Broker, ai libertatea sa comanzi online polita RCA, de oriunde si oricand. Completezi formularul online aici si plasezi comanda, in doar cateva minute. Multi dintre clientii Otto Broker au ales aceasta modalitate de incheiere a politei RCA.