Suntem siguri ca ai aflat deja ultimele stiri din piata asigurarilor si esti la curent cu faptul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara a retras autorizatia de functionare a companiei Euroins iar Fondul de Garantare a Asiguratilor a preluat administrarea companiei.

Mai jos iti detaliem ce solutii ai la dispozitie, fie ca esti client Euroins, fie ca ai fost pagubit de un sofer asigurat la Euroins.

Daca esti client Euroins, in acest moment ai la dispozitie doua optiuni:

Varianta 1: Pastrezi polita actuala pana la momentul la care inceteaza de drept, tinand cont ca aceasta va ramane valabila, conform prevederilor legale, inca 90 de zile dupa data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii de faliment. Si intelegand ca suma maxima despagubita de FGA va fi de 500.000 RON.

Varianta 2: Denunti polita (reziliezi contractul de asigurare) si soliciti banii inapoi pentru perioada ramasa neasigurata daca nu au fost inregistrate daune si inchei o alta polita RCA/facultativa la un alt asigurator.

Daca alegi sa denunti polita RCA incheiata la Euroins, trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

  • Trimiti o solicitare de denuntare la Societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare S.A. pe adresa de e-mail [email protected]
  • Trimiti o cerere de restituire – Anexa 9 la Fondul de Garantare a Asiguratilor, completand formularul direct pe site-ul FGA.
  • Solicitarea trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
  • Imputernicire/Procura daca este cazul;
  • Copie Act de Identitate;
  • Copie Polita de Asigurare;
  • Copie dovada platii primelor de asigurare, in cazul platii primelor in rate;
  • Dovada denuntarii contractului de asigurare inregistrata/transmisa la asigurator.

Fondul de Garantare a Asiguratilor va inregistra cererea ta de plata si o va analiza, in ordinea primirii si inregistrarii.

Daca ai o polita RCA incheiata la Euroins si ai lovit din vina ta un alt participant la trafic.

In cazul in care esti vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube material si/sau vatamari corporale, soferul pagubit va fi despagubit in baza acestei polite in limitele stabilite de Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguratilor, respectiv 500.000 lei.

Daca ai fost pagubit de un sofer asigurat Euroins

Daca nu ai avizat inca dauna la Euroins, ai dreptul sa te adresezi Fondului de Garantare a Asiguratilor cel tarziu pana la data denuntarii politei RCA de catre asigurat, dar nu mai mult de 90 de zile de la data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii falimentului.

Mai jos poti gasi toate formularele necesare pentru procedura de avizare catre FGA:

1. Anexa nr. 7 – CERERE deschidere dosar dauna

2. Anexa nr. 8 – DECLARATIE privind evenimentul

Formularele PDF completate vor fi transmise la adresa [email protected] . Pentru informații suplimentare privind modalitatea de deschidere a unui dosar de dauna puteți apela nr. de telefon 021.201.10.60.

FGA are dreptul de a incepe plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurari (asigurati, beneficiari, terte persoane pagubite) de la data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului impotriva Euroins.

Platile se pot efectua dupa trecerea a 60 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a deciziei ASF de deschidere a procedurii de faliment.

Dosarele se vor achita in ordinea depunerii cererilor de despagubire; deci este foarte important ca solicitarile transmise la FGA sa fie corecte si complete si depuse in cel mai scurt timp posibil.

Daca ai fost lovit de un sofer asigurat Euroins inainte de declararea falimentului si aveai deja dosar de dauna depus.

Si in acest caz, dosarele de dauna deschise inainte de retragerea autorizatiei de functionare Euroins vor fi preluate si achitate de catre Fondul de Garantare a Asiguratilor.

Daca vrei sa fii la curent cu ultimele informatii despre situatia Euroins, te invitam sa vizitezi aceasta pagina unde revenim cu actualizari pe masura ce primim informatii oficiale.

Daca ai alte intrebari sau ai nevoie de ajutor, te putem ajuta cu toti pasii necesari pentru denuntarea politei RCA Euroins si te ajutam sa inchei rapid si o asigurare RCA noua la un pret corect. Astfel nu vei plati de doua ori pentru perioada ramasa din polita RCA Euroins.

Ne poti contacta zilnic intre 9:00 – 21:00, pe chat, pe e-mail la [email protected] sau la telefon 021.555.6886.

Ce trebuie sa faci daca esti client Euroins sau ai fost pagubit de un sofer Euroins?
Tagged on: