Accidentele pot avea loc oriunde și în momente neașteptate, în multe cazuri consecințele lor fiind mai grave decât ne-am putea imagina. Ești responsabil de angajații tăi și de consecințele pe care un accident de muncă le provoacă, fie din neglijență sau din vina companiei, prin nerespectarea măsurilor care privesc legislația referitoare la protecția muncii.
Conform prevederilor art. 253 din Codul muncii: Angajatorul este obligat, în temeiul normelor și principiilor răspunderii civile contractuale, să îl despăgubească pe salariat în situația în care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului în timpul îndeplinirii obligațiilor de serviciu sau în legătură cu serviciul. Mai mult, potrivit art. 44 din Legea nr. 319/2006: Angajatorii răspund patrimonial, potrivit legii civile, pentru prejudiciile cauzate victimelor accidentelor de muncă sau bolilor profesionale, în măsura în care daunele nu sunt acoperite integral prin prestațiile asigurărilor sociale de stat
Pentru că angajații sunt cea mai importantă resursă pentru succesul afacerii tale, este important să te asiguri că ai luat toate măsurile pentru a-i proteja. Soluțiile de asigurări pe care le poți folosi sunt polița de răspundere civilă în calitate de angajator și/sau asigurarea de accidente pentru angajați.
Aceste polițe nu trebuie confundate – polița de accidente este un plus al pachetului de beneficii oferit angajaților, în timp ce răspunderea angajatorului fata de angajați este o extindere a răspunderii civile generale și acoperă situațiile în care un angajat suferă un accident de muncă, rezultat cu vătămări corporale și/sau daune materiale, iar compania este considerată responsabilă pentru acesta. Pentru a-ți face alegerea mai ușoară si a înlătura neclaritățile ți le prezentăm comparativ într-un infografic.
Otto Broker vă poate recomanda planul de acoperire adecvat nevoii de protecție și bugetului companiei.