Successful people are not separated by the presence of difficulty, but by how they handle it”, spune Jim Collins în Good to Great.
Salut,
Sunt Daniel si azi iti voi vorbi despre teama, o emoție primară, cu rol de protecție, pe care fiecare dintre noi o experimentăm.
Ca Decision Maker, esti răspunzător nu doar de binele tău, ci si de al angajaților si colaboratorilor tai si trebuie sa raspunzi in timp real la amenintarile ce tin de mediul economic sau de potentiale întreruperi de activitate.
Se spune că cea mai bună metodă de a depăși întâmplări neprevăzute este să le planifici ca și cum urmează să se întâmple.
Îți voi povesti pe scurt trei situații concrete de criză cu care s-au confruntat companiile din zona de tehnologie – și nu numai.
Vei afla ce fel de risc au avut de înfruntat, care a fost modul de rezolvare și cum ar fi de preferat să procedezi în astfel de situații.
Prin simplul fapt că citești acest text, ai făcut deja primul pas, chiar dacă în sinea ta gândești că e prea puțin probabil să ți se întâmple tocmai ție.
Exemplele ce urmeaza sunt anonimizate din motive evidente dar te asigur ca sunt cat se poate de reale si fac parte din activitatea curenta a colaboratorilor nostri specializati.
Exemplul 1
„Nu am avut niciodată reclamații de la clienți înainte de situația traumatizantă prin care am trecut atunci când unul dintre ei ne-a acționat în instanță pentru încălcarea contractului și ne-a solicitat ca despăgubire o sumă uriașă, de ordinul milioanelor, pentru întârzieri într-un proiect de dezvoltare de software”, povestește CEO-ul unei companii din zona de tehnologie.
„Deși consultanții noștri juridici au verificat și confirmat faptul că nu am încălcat contractul, businessul nostru risca să se confrunte cu un litigiu costisitor și consumator de timp.
Am notificat incidentul asiguratorului nostru, iar acesta a desemnat echipa sa specializată în daune pentru asigurări de răspundere profesională în domeniul tehnologiei, care ne-a oferit nu numai liniște financiară, ci și îndrumare pe tot parcursul procesului.
Aceștia ne-au apărat ferm afacerea și, cu expertiza lor, am reușit să ajungem la o soluționare amiabilă a litigiului cu o perturbare minimă a business-ului curent. Am încheiat o asigurare de răspundere profesională tocmai pentru astfel de situații, iar ei au fost acolo pentru noi când am avut nevoie să fie”.
Exemplul 2
În anul 2018, o companie ce găzduia o platformă utilizată de brokeri de asigurări, a fost accesată de hackeri care au criptat atât toate datele, cât și aplicațiile lor.
Back-up-urile au fost și ele compromise, așa că orice recuperare a datelor a devenit imposibilă, iar clienții brokeri de asigurări n-au mai putut să se logheze și să folosească platforma.
Pentru a decripta sistemul, atacatorii au pretins o răscumpărare în valoare de 75 bitcoini, care la momentul atacului echivalau cu aproximativ EUR 500,000.
După ce incidentul a fost raportat către echipa specializată în daune pentru asigurări cibernetice, răscumpărarea a fost redusă prin negociere la 25 bitcoini și plătită de asigurator.
Dar nu s-a terminat aici…
După decriptarea integrală și repornirea sistemului, o scanare a acestuia a indicat faptul că era încă infectat. Un alt grup de hackeri, folosind aceeași vulnerabilitate a sistemului lansase un malware cu scopul de a culege detalii bancare de la utilizatori.
Din fericire, atacul a fost detectat rapid și echipa de investigații a descoperit că nici o dată cu caracter personal nu fusese accesată de atacatori.
În acest caz, componenta de asigurare cyber din polița de răspundere profesională a acoperit costurile cu negocierea și plata răscumpărării, recuperarea datelor, crearea de noi servere și mutarea datelor, investigarea sistemului și a bazei de date pentru a limita pierderile de informații cu caracter personal, dar și pierderea de venituri datorate întreruperii activității, totalizand aproape EUR 500,000
Exemplul 3
Un hotel dintr-un oraș ce forfotește turiști tot anul, cu vârfuri de sezon notabile primăvara și vara, este foarte dependent de buna funcționare a website-ului său. Cum mulți clienți preferă să rezerve online, website-ul generează o mare parte din tranzacții.
Incidentul a început atunci când hackerii au plantat în website-ul hotelului un ”malicious code” cu scop de cryptojacking.
Acesta a început să ruleze foarte încet și să sufere întreruperi destul de des. Staff-ul hotelului nu s-a mai putut loga în sistem, iar rezervările clienților n-au mai putut fi preluate și procesate corect.
Incidentul a fost raportat către echipa specializată în daune pentru asigurări cibernetice care, împreună cu dezvoltatorul site-ului hotelului, a reușit să localizeze și să înlăture codul, să remedieze vulnerabilitatea website-ului care permisese infiltrarea și să restabilească în câteva săptămâni funcționarea normală a acestuia.
A fost efectuată și o investigare a datelor cu caracter personal ale clienților, care a confirmat că nici o informație sensibilă nu fusese accesată sau extrasă de către hackeri.
Deși a fost restabilită funcționarea normală a website-ului, hotelul s-a confruntat cu o altă dificultate: scăderea ranking-ului pe motoarele de căutare ca penalizare algoritmică pentru iminența pericolului de a compromite datele personale ale clienților.
Și cum nu se putea mai rău, atacul a avut loc exact înaintea sezonului estival, ceea ce a afectat situația financiară a hotelului.
Pentru a limita pierderile financiare datorate întreruperii activității, a fost necesară expertiza unei echipe specializată în SEO, care a derulat pe perioada sezonului de vară o campanie AdWords, cu scopul de a crește gradual ranking-ul general al hotelului până la momentul în care nu a mai fost necesar.
Astfel, campania AdWords a contribuit la refacerea terenului pierdut în motoarele de căutare și a salvat compania de pierderi financiare serioase pe termen lung.Costul incidentului a fost de EUR 20,000 și a acoperit costurile de înlăturare malware, investigarea potențialelor pierderi de date cu caracter personal și plata serviciilor echipei de SEO care a desfășurat campania de AdWords.
Toate au fost acoperite de polița de cyber insurance a hotelului.
Dă-mi voie să-ți arăt în continuare
Cum ar trebui să procedezi în astfel de situații
Cel mai bun lucru pe care-l poți face este să-ți pui la adăpost afacerea împotriva unor eventuale riscuri profesionale și a atacurilor cibernetice care pot avea efecte atât asupra ta, cât și a clienților tăi.
Pentru asta îți ofer ca soluție Asigurarea de Răspundere Profesională TechPI și îți voi puncta foarte pe scurt cele mai importante beneficii:
- Îți protejează businessul în cazul unor eventuale erori, omisiuni sau neglijență în desfășurarea activității profesionale ce ar putea produce daune clienților tăi (ca în exemplul 1);
- Este soluția de care ai nevoie atunci când clientul îți impune contractual încheierea unei asigurări;
- Îți oferă acoperire împotriva atacurilor cibernetice cu efecte atât asupra businessului tău în mod direct, prin pierderi efective și întrerupere de activitate, cât și asupra clienților tăi (ca în exemplele 2 și 3),
dar și în eventualitatea unor
- Amenzi și penalități ale organismelor de control în cazul unui atac ce ar duce la pierderi de date cu caracter personal.
Restul Depinde de Tine!
Poți afla cum se potrivește o astfel soluție afacerii tale și care ar fi limitările acesteia.
Poți cere un calcul personalizat pe soluția agreată, astfel încât să-ți poți face o idee de costuri.
Poți afla dacă și cum te acoperă, indiferent de locul în care ai contracte în derulare, în orice colț al lumii.
De ce să nu începi chiar acum să-ți faci un plan pentru situații neprevăzute și să nu mai stai cu teama că s-ar putea întâmpla oricând?
Informația nu costă bani, iar eu voi fi mai mult decât bucuros să ți-o ofer, am nevoie doar de un e-mail cu detaliile tale de contact
Cu drag,
Daniel Szocs
e-mail: [email protected]
tel: +40 726 112 952
P.S. Dacă informațiile din acest articol nu ți se par foarte clare și ai întrebări/nelămuriri de orice fel, te încurajez să-mi scrii.
Te asigur că citesc toate mesajele și răspund fiecăruia dintre ele.