Antreprenorii si freelancer-ii din domeniul IT&C cu care am discutat s-au lovit adesea de situatii in care cerintele contractuale ale clientilor (mai ales de pe piata externa), impuneau tot felul de clauze de asigurare, cateodata neexplicite si greu de descifrat.

Reactiile pe care le-am primit la primul material au confirmat, printre altele, faptul ca era nevoie de informatii concrete, explicate pe intelesul tuturor si aplicate in cazul businessului IT&C.

Astazi iti vom arata cu totul alte 4 clauze, atipice, din spectrul celor mai degraba inaplicabile sau excesive pentru o companie IT din Romania, printre altele, din cauza diferentelor legislative dintre tara noastra si cea in care sunt inregistrati clientii tai.

Vom explica succint ce inseamna fiecare si cand ar putea fi utile, astfel incat tu sa poti decide, impreuna cu clientul tau, daca e necesar ca ele sa se gaseasca in cadrul contractului pe care il negociati.

Recomandarea noastra este sa nu semnezi “ca primarul”, ci sa negociezi eliminarea sau modificarea lor inainte de semnarea contractului.

  • Employment practices liability insurance – ofera protectie impotriva cererilor de despagubire din partea angajatilor in caz de: hartuire sexuala, discriminare, concediere ilegala, incalcarea contractului de munca de catre angajator, etc.; pe piata locala, acest tip de acoperire este inclusa intr-o polita de tip “Raspunderea managementului”, nu se poate emite separat.
  • Environmental liability – te acopera impotriva daunelor cauzate de incidente poluatoare de care te-ai putea face tu vinovat; avand in vedere natura mai degraba intelectuala a serviciilor pe care le prestezi, o astfel de cerere de asigurare probabil ca poate fi considerata inadecvata
  • Workers’ compensation – polita specifica legislatiei americane, prin care se acopera, in cazul unui accident de munca, veniturile pe care un angajat nu le mai poate produce pentru el si familia lui, impreuna cu costurile medicale ocazionate de evenimentul nefericit
  • Umbrella Policy – este o forma de asigurare in exces fata de o acoperire primara sau care acopera anumite riscuri excluse pe politele principale si este aplicabila in special companiilor cu structuri mai ample si sucursale in mai multe jurisdictii.

In concluzie,

Toate cele “3 clauze uzuale din contractele cu clientii IT&C” pe care ti le-am descris in articolul anterior: Professional Indemnity, Cyber Risk si General Liability fac obiectul produsului nostru Asigurarea de raspundere profesionala IT&C – TechPI.

Cele 4 clauze contractuale prezentate mai sus sunt atipice, nu neaparat aplicabile si mai putin intalnite, de aceea ar putea fi in interesul tau sa negociezi eliminarea lor din contract.

Te putem ajuta cu consultanta aplicata pentru a explica argumentat clientilor tai de ce aceste acoperiri nu sunt necesare.

In acest fel, asigurarea ta va contine exact ce-ti trebuie si nu platesti in plus pentru lucruri care nu ti se aplica.

Si daca ti se pare ca nu e foarte explicita informatia, scrie-ne orice intrebare pe acest subiect.

Te asiguram ca citim toate mailurile si raspundem fiecaruia dintre ele

Cu drag,

Daniel Szocs

e-mail: [email protected]

tel: +40 726 112 952

4 Clauze atipice pe care (sa incerci) sa le elimini din contractele IT&C